New York, anden del.

Morgensolen stod op i horisonten og vi bød solen velkommen tilbage, dog med et fald i temperaturen så den lå på de 17-19 grader.

Udenfor lyste gaderne op, og efter et bad og morgenmad var det gode vejr tilbage.

Vi tog derefter båden over til Manhattan, og derefter den gratis Staten Island færge som sejler mellem Manhattan og New Jersey.

Båden over til Manhattan giver et perfekt view over byen.

Manhattan ånder af liv, og man sejler forbi alle attraktionerne som sydsiden af Manhattan og frihedsgudinden.

Efter frisk vind i håret, valgte vi turen tilbage for at forberede os til fødselsdagsfest og besøg fra Europa.

I lejligheden fik vi en god aften, og en fantastisk fødselsdagsfest, gaven var lakridser hjemmefra. Det satte vi pris på;-)

Solen på vej op meget tidligt om morgenen næste dag, ingen skyer på himlen, men dette var dog for tidligt for os, så vi tog en time mere på øjet;-)

Morgenbilledet fra vores lejlighed. Senere op af dagen på denne smukke oktober dag skinnede solen fra en skyfri himmel.

Manhattan.

Der findes så mange rejsebeskrivelser om New York, så  vil koncentrere os om et lille udkast og give et par forslag til det man kan gøre, hvis man ønsker lidt mere end lige at løbe hele Manhattan rundt.

Vi startede dagen med at tage Metroen ud til Roosevelt Island og svævebanen tilbage. Hyggeligt område med et godt kig over byen, efter turen tilbage,  gik vi  videre til Centralpark.

Banen svæver mellem højhusene

Central Park.

Her på denne smukke efterårsdag var der godt besøgt i parken folk nød efteråret og varmen. Temperaturen havde sneget sig op på de 20 grader.

Parken er et område, man som førstegangs besøgende kan bruge timer i. Vores favoritområde er ved bådhuset og aktiviteten der summer af liv her.

Efter en frokost i bådhuset tog vi spadsereturen ned af 5 av. og indtog hele byens puls.

Skøjtebanen ved Rockefeller højhuset var allerede i brug og vi nød atmosfæren imens skumringen begyndte at indtage byen.

Aften lyset falder over byen og giver et perfekt skær af bygningerne i skyggerne.

Derefter tog vi en bid mad på  et af de mange bryghuse der findes i byen.

Vi nød de sidste timer dagen efter i lejligheden, inden vi skulle i lufthavnen og videre til Florida.  New York vil vi altid besøge igen og igen. Vi elsker den by.

Vi kan kun klart anbefale at besøge New York. Gerne af flere omgange, da det er en så levende by, og man kan blive ved med at opdage nye ting.